Uppdrag granskning om FN-personal i Kongo gör mig förtvivlad

Uppdrag granskning igår om hur FN-personal i Kongo utnyttjar kvinnor: Jag blir så förbannad, frustrerad och förtvivlad!!!!

Mest förbannand faktiskt. Kollade in chatten efter programmet – några män ger uttryck för en märklig uppfattning, nämligen att mäns spermier (!) skulle göra det svårt för dem – männen alltså – att avstå från att ha sex med någon i sex månader. Ursäkta mig men…var kommer denna närmast bisarra villfarelse ifrån? Är män i Sverige år 2010 verkligen så fruktansvärt okunniga?  Näe, det vägrar jag att tro. Goda svenska män, dags att ta bladet från munnen – och särskilt ni i basker blå. Jag vill höra er ta avstånd från detta svineri. Charlotte Isaksson – en tillgång för Försvarsmakten utan tvivel. Men kanske inte så förvånande att just en kvinna får uttala sig.

Vad säger ÖB (en man), försvarsministern (en man) eller varför inte utrikesministern (en man)? Kvinna till Kvinna skrev på SVT:s debattsida igår.

Det här inlägget postades i FN, Kvinnors rättigheter, Svensk politik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

